tiistai 12. lokakuuta 2010

Applifier voitti Mindtrek Launchpad -kilpailun

IMP10-opiskelijat menossa mukana


Mindtrek Launchpad on vuosittain järjestettävä digitaalisten tuotteiden ja palveluiden kilpailu, jossa haetaan sekä innovatiivisuutta että toimivuutta samassa paketissa. Tavoitteena on myös nostaa esiin ja tukea uusia suomalaisia kykyjä. Finalistit taistelevat 20 000 euron kokonaissummasta, josta voittaja saa 15 000 euroa, lehdistön suosikki 4 000 euroa ja yleisön suosikki 1 000 euroa. Palkinnotta jääneillekin Launchpad toimii loistavana väylänä tuotteen laajemman näkyvyyden saavuttamiseen ja kiinnostuksen herättämiseen alan ammattilaisten keskuudessa.

Runsaasti katsojia keränneen tapahtuman pääpalkinnon voitti tänä vuonna Everyplay Oy palvelullaan Applifier, joka auttaa cross-promootion keinoin pelien ja sovellusten tekijöitä hankkimaan käyttäjiä Facebookin kautta. Lehdistön suosikiksi nousi Cognitive Maps Ltd:n internetissä toimiva musiikkipalvelu Hitlantis, kun taas yleisöä miellytti eniten Starduck Studios Oy:n Intoloop Kids-palvelu, jonka tulee olemaan turvallinen tapa jakaa lasten kuvia ja tietoja luottamuksellisesti lähipiirin kesken.

Jokainen kilpailija piti kuusi minuuttia kestävän esityksen, jonka jälkeen oli varattu aikaa yleisön ja tuomariston kysymyksille. Palkittujen sovellusten lisäksi esiteltiin musiikkiesitysten lipunmyynnin edistämiseen keskittyvä palvelu GigsWiz, maksuton animaatioiden ja kuvien renderöintipalvelu Renderfarm.fi sekä sosiaalisten medioiden yhteyteen liitettävä kauppasovellus Savalanche Webstore Platform. Kokonaisuudessaan Launchpad tarjosi paitsi kiinnostavan ja monipuolisen kattauksen tekniikan käyttömahdollisuuksista nykypäivänä, myös viitteitä alan tulevaisuuden kehityssuunnista.

Lisätietoja finalisteista (englanniksi)

Teksti: Sanna Kuisma
Kuva: Alex Ostasheva

0 comments: